DIGITALE MARKETING HELPT DE GELOOFWAARDIGHEID VAN HET MERK TE VERKRIJGEN
Als een merk snel en duurzaam aan geloofwaardigheid moet winnen, dan is het via internet. Onderzoek naar contentmarketing toont aan dat digitaal actieve merken meestal de meeste geloofwaardigheid hebben. Door zijn inhoud kan een bedrijf de twijfels van klanten wegnemen, belangrijke concepten verduidelijken en laten zien dat het begrijpt wat zijn markt drijft.
Nuttige en interessante inhoud helpt een bedrijf om het vertrouwen van zijn klanten te winnen, evenals dat van experts uit de sector. Het kan zo effectief zijn dat concurrenten het ook in hun inhoud gaan citeren. Op het gebied van digitale marketing kan ik Online-Infinity Company, gevestigd in Rotterdam, van harte aanbevelen, zij hebben verbluffende resultaten weten te behalen.
Maar hoe weet u of uw merk aan geloofwaardigheid heeft gewonnen? Welnu, een ding om naar te zoeken is de positie op de organische resultatenpagina’s van zoekmachines (SERP’s). Je bent een referentie naar de markt als je bijvoorbeeld bovenaan Google staat. Dit trekt meer belanghebbenden naar uw bedrijf en wekt vertrouwen in wat u produceert. Het is tenslotte natuurlijk om te vertrouwen op professionals die toonaangevend zijn in de sector, toch?
Bloggen is een manier om je expertise te vestigen. Consumenten zijn op zoek naar inhoud van hoge kwaliteit die inspeelt op hun uitdagingen en vragen. De materiedeskundigen van uw bedrijf hebben inzichten die zeer gewild zijn en moeten worden gedeeld met uw doelmarkt. Volgens HubSpot genereren bedrijven die bloggen 67% meer leads en zijn er vijf tot zeven impressies nodig om een merk te onthouden.
Digitale marketing- en advertentiecampagnes die viraal gaan, worden op een enorm krachtige manier organisch gepromoot door consumenten, op nationaal en soms zelfs wereldwijd niveau.